•  -700--110

אכילה רגשית

קטגוריה: בריאות

אכילה רגשית

אכילה רגשית

רובנו נוטים לאכול גם כשאנו לא באמת רעביםמכירים את ההרגשה שאתם שבעים ובכל זאת לוקחים עוד מנה לצלחת? או אחרי ארוחה טובה מחפשים נשנוש מתוק?

השאלה הנשאלת היא למה??

אנו נתייחס לשאלה הזאת מההיבט הרגשי. לכל אחד מאיתנו יש חיסרון בנפש ופעמים רבות אנו מנסים למלא את החיסרון הזה באוכל ובאכילה לא מבוקרת. לאוכל יש הרבה משמעות נפשית וריגשית מהרגע שהתינוק יצא לעולם וינק משדי אימו הוא קולט שהאוכל ממלא לו את החיסרון ונותן לו מעבר להזנה תחושת חום אמהי. גם שולחן האוכל בבית יש בו הרבה תחושות שעוברות לילד כשהוא קטן והוא חש כי הוא מקום ששם הוא מתמלא. החיסרון בנפש שלנו קשור ל"מימרא המחשיכה" של כל אחד מאיתנו.

מהי ה"מימרא המחשיכה"? בעצם כל אחד מאיתנו נולד לעולם הזה עם רצון לקבל תענוג, זוהי המהות הפנימית של האדם: רצון לקבל. יש רצון לקבל יותר גשמי כמו: אוכל, כסף וכו' ויש רצון לקבל רוחני שהוא יותר על חשיבות, אהבה, כבוד וכו'. אם אדם נולד עם רצון לקבל רוחני של חשיבות ויכולות להתפרט מזה מס' ממראות מחשיכות כגון: אני לא שווה, אני אפס, אני כישלון וכו'. המימרא המחשיכה היא נולדת מהרצון לקבל וזוהי תפיסת החיים שלילית דרכה אנו חווים את תפיסת המציאות כמעיין משקפיים נפשיות שמציירות את המציאות בהתאם לאמירה הפנימית.

לדוגמא:

  • אישה שכל חייה מנסה לרצות ולהיות טובה המימרא המחשיכה שלה תהיה "אני רעה" וכמה שהיא תתאמץ היא כל הזמן תחווה חוויה של אני לא מספיק טובה. לכן מה שהאדם רוצה בעצם מעיד על החיסרון הפנימי שיש לו.
  • גבר שרוצה להצליח לעשות קריירה להיות הכי מצליח זה מעיד עליו שהוא חווה שהוא כישלון ולכן המימרא שלו היא "אני כישלון. אפשר שהוא יקצור הצלחה אך היא לא תספק את החיסרון הפנימי שלו.
  • אישה שמאד רוצה שיאהבו אותה מעידה על עצמה שחסר לה אהבה לכן המימרא שלה היא: אני לא אהובה. ואפילו כמה שבעלה יגיד לה זה לא יכנס ללב שלה והיא עדין תרגיש שהיא לא אהובה.

לכן החיסרון הזה בנפש: המימרא המחשיכה גורם לנו לחוות כל הזמן רגשות שליליים וחוויות שליליות כי בהתאם למימרא כך גם המציאות שנחווה. הכל תלוי בעיניים התופסות את המציאות. בנקודת אמת אנו קודם כל מגלים את תפיסת החיים המחשיכה שלנו וע"י זה כבר מתבהרת תמונת החיים של האדם וכל מערך הרגשי והנפשי שלו, נעשה בירור וזה יוצר אצל האדם רצון לשינוי. הרצון הזה מוליד את השלב הבא שנקרא מימרא מאירה: בטיפול ע"י מטפלת בנק' אמת אנו עוברים ניקוי של התודעה מתפיסת החיים המחשיכה עד לגילוי עמוק של המימרא המאירה. זוהי בעצם האמירה של האדם ולכן היא אינה הפוכה למימרא המאירה אלא היא ממש מתגלית כפסוק מהכתובים הקדושים. החוויה הזו עוזרת לנו בעצם לגלות נקודת בחירה חדשה בתוכנו. במקום ליפול באוטומט למימרא המחשיכה שלנו מעכשיו נוכל לבחור "ובחרת בחיים" לבחור "במימרא המאירה" שלנו - ובהתאם לתפיסת החיים כך גם החיים משתנים. ככל שאנו נחיה את חיינו מתוך המאירה כך גם האור של בורא עולם יאיר עלינו ונוכל להפיץ אותו הלאה. 

כמובן כשהאדם פועל מתוך המאירה שלו אין בכלל עניין עם אוכל אלא כדי שובע נפשו והוא רק רוצה לעשות מעשים של נתינה והטבה לזולתו.

טיפים לעבודה רגשית לגבי אכילה

קןדם כל חשוב לדעת מדוע אנו נופלים שוב ושוב למרות שהחלטנו שמהיום...??

יש חוק רוחני שנקרא "דומה בדומה נפגשים", נסביר אותו בקצרה: כשהאדם נמצא במצב של עומס רגשי הוא נמצא בממב של רעילות רגשית ולכן הוא יחפש דווקא את הדומה לו באוכל. כלומר אם אדם עכשיו עצבני וכועס הוא יחפש גם רעילות להכניס למערכת כמו "דוריטוס אש" כדי כביכול להשוות צורה. כמובן שהנזק הוא כפול מאחר וגם רגשות האשמה - "למה אכלתי את זה" מוסיפים עוד יותר רעילות למערכת. לכן אם אנו חווים עכשיו רגש שלילי נלמד לפרוק אותו בצורה ש: א. לא תגרום נזק לאף אחד. ב. לא במקרר! או במזווה! לא ע"י אוכל.

איך פורקים רעילות רגשית? על קצה המזלג...

חשוב למצוא זמן בכל יום לשחרר את העומס הרגשי הצבור במערכת או ע"י כתיבה- שאף אחד לא יראה. ע"י צעקה או ע"י "הכיסא הריק" ("להושיב" בדמיוננו את האדם שאנו עמוסים רגשית כלפיו ולפרוק רגשות וכל מה שעל הלב- בקול). אם היינו עושים כך כל יום 10 דק' החיים שלנו כבר היו משתנים.

טיפים נוספים:

1. שלא יהיה ג'אנק פוד בבית (גם לא לנכדים והנינים...)

2. שיהיה הרבה מזון בריא, פירות טעימים ומגרים , שלל ירקות שאנו אוהבים, קטניות מונבטות וכו'.

3. סדר האוכל וכמות: להגדיר לעצמנו מתי לאכול וכמה וכשנעמוד בכך נרגיש סיפוק ושמחה.חשוב גם לסדר את האוכל בצורה נאה כיוון שגם "העיניים אוכלות".

4. אם נפלנו- בלי ריגשות אשמה! זה קטלני לנפש ולא מועיל מאומה מלבד רעילות רגשית נוספת עד לשנאה עצמית והענשה עצמית כגון בולמיה.

5. איך לאכול: חשוב להבין שתחושת השובע באה רק לאחר 15 דק' מינימום לאחר תחילת האכילה. ולכן חשוב ללעוס היטב את המזון ולאכול לאט, לא לקרוא ולא להתעסק בדברים אחרים תוך כדי אלא ולכבד את מעמד האכילה.

6.לזכור- למה אני אוכל? האם אני אוכלת כדי למלא את עצמי -זה הרי יוביל לנפילה או אני אוכל על מנת שיהיה לי כוח לתת לאחרים ולשמח אחרים.

7. לא להתחיל בתזונה קיצונית אלא בהדרגה.

שנזכה לאכילה מבוררת להעלאת ניצוצות וקדושה, לשם שמיים ! 

תגובות (0)

נשמח לראות את תגובתכם

התחבר לאתר על מנת להשאיר תגובות

evolotion

כניסת חברים